Sinulla on oikeus palauttaa tuotteet 14 päivän sisällä vastaanotettuasi Jarrupääsylinteri varten Jarrut tilauksesi
Lisää
Jarrupääsylinteri varten Jarrut nettikaupassamme voi maksaa seuraavilla maksutavoilla
– Luottokortti (MasterCard, Visa)
– Trustly e-maksut
– PayPal
– Tilisiirto
Lisää
Tehtyäsi tilauksen Jarrupääsylinteri varten Jarrut kaupastamme, voit valita toimitustavan:
Lisää
Saksa
Itävalta
Sveitsi
France
Italia
Espanja
Puola
Romania
Alankomaat
Kreikka
Portugali
Belgia
Tšekki
Unkari
Ruotsi
Bulgaria
Tanska
Iso-Britannia
Slovenia
Slovakia
Viro
Liettua
Latvia
Norja Kirjoita sähköpostiosoitteesi ja salasanasi
Ei tiliä EUvaraosat.fi? Rekisteröidy nyt alle 1,5 minuutissa





Jarrunpääsylinteri toiminta ja rakenne. Yleistietoa ja tunnettuja valmistajia
Jarrun pääsylinteri on moottoriajoneuvon hydraulisen jarrujärjestelmän sisäinen osa. Sen tehtävä on muuntaa jarrupolkimen paineesta syntyvä voima hydrauliseksi jarru voimaksi. Polkimesta tuleva voima välitetään paineen välityksellä männästä mäntään, joka liikkuu jarruputkistoa kohti ja välittää paineen putkessa olevaan jarrunesteeseen. Alku asennossaan, jarruneste voi kulkea täyttö-reiän kautta painekammioon täytettäväst säiliöstä. Jarruttaessa reikä sulkeutuu männän avulla, ja kasaa painetta jarruvaijeriin. Kun jarrupoljin vapautetaan, painemäntä palaa takaisin aloitus-asentoonsa jousen avulla. Autoissa käytetään tandem pääsylintereitä, joissa hydraulinen paine luodaan hydraulisen paine luodaan samanaikaisesti kahden erillisen painemännän avulla, jotka sijaitsevat peräkkäin kahdessa eri jarrukierroissa. Jarrunpääsylinteri sijaitsee ajoneuvon moottori lohkossa. Tunnettuja jarrunpääsylinterien valmistajia ovat mm. ATE, BOSCH, FTE, LPR, BREMBO, DELPHI ja KAGER.
Milloin viallinen jarrunpääsylinteri tulisi vaihtaa?
Jarrunpääsylinteri on sunniteltu kestämään virheettömästi koko ajoneuvon elinkaaren ajan; se on valmistettu kulumaa kestävistä ja ruostumista hylkivistä materiaaleista, pääosin metalleista. Täytettävä säiliö taas on muovia. Säännöllisestä huollosta, kuten säiliön täyttämisestä ja jarrunesteen säännöllisestä vaihtamisesta huolimatta jarrunpääsylinteri voi kaivata vaihtoa jos se altistuu suurelle kuormalle.
Jarrunpääsylinterin tarkastaminen ja huoltaminen
Yleinen jarrutehon heikkeneminen voi olla merkki viallisesta jarrunpääsylinteristä. Mikäli jarrunpääsylinteri toimii täysin oikein, jarruttamiseen riittävä jarrupaine saadaan aina saavutettua ilman että jarrupoljinta tarvitsee painaa kovaa. Lisäksi jarrupolkimen nopean painamisen ja vapauttamisen (pumppaus) tulisi lisätä jarrupainetta. Useimmiten sinun tulee vain vuodattaa nesteet ulos jarrujärjestelmästä tai jarrunpääsylinteristä mikäli jarrutusteho on huono.
Jarrunpääsylinterin vaihtaminen itse
Mikäli sinulla on tarpeeksi tietoa ja kokemusta, voit vaihtaa jarrunpääsylinterin itse. Vaihtaaksesi jarrunpääsylinterin sinun tulee aluksi irroittaa sen oheisosat, jonka jälkeen jarrunpääsylinteri voidaan irroittaa rungosta. yksityiskohtaiset ohjeet tälle toimenpiteelle löytyvät auton teknisistä tiedoista, tai sitten ne voi tarkastaa internetistä. Voit ostaaa uuden jarrunpääsylinterin tunnetuila valmistajilta edullisesti nettikaupastamme. Meillä on myös laaja valikoima, ja tarjoamme osia lukuisille eri automerkeille. Voit tilata tämän ja muut varaosat nopeasti ja helposti suoraan kotiovellesi.