Sinulla on oikeus palauttaa tuotteet 14 päivän sisällä vastaanotettuasi Peruutustutkan anturit varten Sähköosat tilauksesi
Lisää
Peruutustutkan anturit varten Sähköosat nettikaupassamme voi maksaa seuraavilla maksutavoilla
Lisää
Tehtyäsi tilauksen Peruutustutkan anturit varten Sähköosat kaupastamme, voit valita toimitustavan:
Lisää
Kirjoita sähköpostiosoitteesi ja salasanasi
Ei tiliä EUvaraosat.fi? Rekisteröidy nyt alle 1,5 minuutissa
Pysäköintiavustin – sen toiminta ja erilaiset järjestelmät
Vanhemmissakin autoissa oli toisinaan passiivisia pysäköintiavustimia, esim. rotvallista varoittavia tuntosarvia. Uudemmissa autoissa ovat yleistyneet pysäköintiä helpottavat aktiiviset elektronijärjestelmät pysäköintiä. Sellaisen jälkiasennus on usein mahdollista. Käytössä on kaksi pysäköintiesteiden havaintomenetelmää. Ultraääntä käyttävissä pysäköintiavustimissa anturit asennetaan puskureihin; ne lähettävät korvin kuulumattoman akustisen signaalin, joka heijastuu esteistä takaisin antureihin. Signaaliviipeen perusteella elektroniikka laskee etäisyyden esteisiin ja varoittaa kuljettajaa. Tutkajärjestelmissä käytetään äänen sijasta elektromagneettista tutkasignaalia, jonka heijastumista seurataan vastaavalla periaatteella. Peruutusvaroitinjärjestelmien nimet vaihtelevat valmistajasta toiseen: Park Distance Control (PDC), Parktronic, Distronic tai Park Pilot. Lisäksi voidaan käyttää peruutuskameroita, jotka näyttävät autoa ympäröivän alueen. Itseohjaava pysäköintiavustin on nykyään myös suosittu. Tunnettuja järjestelmien valmistajia ovat mm. BOSCH, WAECO, VEMO, METZGER ja VALEO.
Jos pysäköintiavustimesi on vaurioitunut
Elektronisissa laitteissa kuten pysäköintiavustimessa voi vioittumiseen olla useita syitä. Yleisimpien joukossa on viallinen ultraäänianturi, mikä ilmenee toiminnan aikana jatkuvana äänenä. Toimintakuntoiset anturit pitävät katkonaista ääntä, jota ilman anturi ei voi vastaanottaa heijasteita. Usein järjestelmän vika näkyy myös kojelaudan näytöllä, edellyttäen että pysäköintiavustin on integroitu auton sähköjärjestelmään.
Pysäköintiavustimen jälkiasennus, korjaus tai vaihto ilman porakonetta
Puskurin antureihin pääsy edellyttää yleensä puskurin irrottamista. Sitä ennen suositellaan liitosjohdon irrotusta ohjausyksiköstä. Se löytyy usein auton tavaratilasta. Autokohtaiset ohjeet ovat tarpeen koko järjestelmän vaihtamiseksi tai jälkiasentamiseksi ja pysäköintiavustinjärjestelmän käyttämiseksi. Porakoneen käyttö ei ole aikoihin ollut tarpeen pysäköintiavustimen asentamiseksi puskuriin. Kaikki jälkiasennuksessa tai korjauksessa tarvitsemasi voit tilata edullisesti ja kätevästi verkkokaupastamme. Tarjoamme myös monia muita merkkituotelaatuisia osia moniin automerkkeihin ja -malleihin.